~Tornikamarin tarinoita~

Aristokraattisen tasokkaan, suulaan ja vihaisen naisen kertomuksia satavuotiaan kivitalon viidennestä kerroksesta.

Nimi: Laurakaisa
Sijainti: Helsinki, Finland


Vaimo, tytär, isosisko ja täti. Karjalainen. Stadilainen. Kesämökkiläinen. Aikuiskokelas.

Asiantuntija - loistava titteli ihmiselle, joka ei osaa eikä ainakaan halua olla koskaan väärässä.

Maailmaa on parasta määritellä kirjoittamalla ja naisella on oltava oma huone.

torstaina, lokakuuta 05, 2006

Kohtuuttomuus kaikessa

Olen yrittänyt miettiä tänään Afrikan nälkäisiä lapsia. Filippiiniläisiä orjapalkalla työskenteleviä merimiehiä. Venäläisten ikeen alla rimpuilevia georgialaisia. Läheisensä menettäneitä. Petettyjä, jätettyjä, leskiä ja orpoja. (Olen itse läheiseni menettänyt petetty, jätetty orpo mutta se ei nyt kuulu tähän.) Kodittomia koiria. Muitakin surkeita ja raskautettuja.

Mutta SILTI olen sitä mieltä, että on epäreilua, käsittämätöntä, ärsyttävää ja kohtuutonta että olen taas flunssassa. Ei kukaan määräänsä enempää kestä.

---------

Tänäänkin soi Maija Vilkkumaan Hei tie. Onpa siinä hyvä biisi. Mä oon paperisen ohut ja mun sydän syväjäätä kasvattaa.