~Tornikamarin tarinoita~

Aristokraattisen tasokkaan, suulaan ja vihaisen naisen kertomuksia satavuotiaan kivitalon viidennestä kerroksesta.

Nimi: Laurakaisa
Sijainti: Helsinki, Finland


Vaimo, tytär, isosisko ja täti. Karjalainen. Stadilainen. Kesämökkiläinen. Aikuiskokelas.

Asiantuntija - loistava titteli ihmiselle, joka ei osaa eikä ainakaan halua olla koskaan väärässä.

Maailmaa on parasta määritellä kirjoittamalla ja naisella on oltava oma huone.

keskiviikkona, heinäkuuta 11, 2007

Kummalle piste?

Tapahtui eilen illansuussa eteläisessä Helsingissä:

Pariskunta kävelee kotiin posti- ja tanskalaisenoluenmaistelureissulta. Kotinurkilla vastaan tulee sinikukallisiin shortseihin, räikyvänvihreään teepaitaan ja samanvärisiin varvastossuihin sonnustautunut, kalju- ja aurinkolasipäinen, melko tujakassa tuiterissa oleva keski-ikäinen mieshenkilö, joka kysyy tietä lähimmälle taksitolpalle. Tie neuvotaan. Sitten kahden yhteiskuntamme tukipilarin välillä käydään seuraava, ikimuistoinen keskustelu:

- Ajatelkaa, mä olen Porvoosta!

- Onneksi olkoon. Mä olen Turusta.

- Mutta mäpä olen poliisi!

- Arvaa mitä? Mä olen lääkäri.

Pariskunta poistuu rappukäytävään, ovi kolahtaa kiinni. Mies haluaisi jatkaa vielä juttua, mutta tyytyy kohtaloonsa ja lähtee katua eteenpäin.

Ehkä Porvooseen.

---------

Tänään soi maanmainion Kitkerät Neitsyet -yhtyeen (ja Oi nuoruus -flashback erääseen Navrus-tapaamiseen 90-luvulla uudella ylioppilastalolla, muistaahan Moskova?) maanmainio kappale Kaksio.