Kannanotto länsimetron puolesta
Espoo on ihan kiva paikkakunta Helsingin kyljessä. Siellä asuu kilttejä espoolaisinsinöörejä joiden luokse voi mennä evakkoon kun tornikamarista katkaistaan kuuma vesi. Ja vaikkei katkaistaisikaan. Kiltit espoolaisinsinöörit tarjoilevat evakossa olijoille hyvää ruokaa ja juomaa ja pehmeän yösijan. (Sekä lähes rajattomasti kuumaa vettä.) Lisäksi espoolaisinsinöörit vievät purjehtimaan, ostavat peilipalloja ja Fazerin Sinistä kesäflunssapotilaille sekä suhtautuvat pitkämielisesti ja ymmärryksellä evakkojen yöllisiin itkukohtauksiin. Eläköön, kaikki maailman espoolaisinsinöörit!
Espoossa on kuitenkin joitakin miinuspuolia. Espoo poikkeaa siinä kaikista muista elämäni paikoista, että se sijaitsee kaukana ja sinne on mentävä kävelemisen sijaan bussilla. Bussit, toisin kuin omat jalat, kulkevat aikataulujen mukaan. Aikataulut on rakennettu ikävästi niin, että joka kerta tulee kiire. Espooseen päästäkseen täytyy siis aina ensin juosta Freda päästä päähän oma pää kolmantena jalkana, törmäillä Kampissa kiirehtivien kansalaisten kiusaksi kulkuväylille asettuneisiin este- ja hidastemummoihin, heittäytyä puuskuttaen bussin penkille, pelätä koko matka heittäytyneensä aivan väärään lähiöön matkalla olevaan aivan väärään bussiin ja päätyä lopulta Espooseen hikisenä ja vähemmän viehkeänä. Toistaiseksi kiltit espoolaisinsinöörit ovat tosin ottaneet vastaan myös hikiset ja viehkeysasteeltaan alentuneet tornikamarievakot, mutta mistä sitä koskaan tietää koska niiden kärsivällisyys loppuu. Oma kärsivällisyys on koetuksella lähinnä siksi, että espoolaisten tapa nimetä bussipysäkkejään muun muassa termeillä "Sähkömies" ja "sen-ja-sen solmu" on niin typerä että joka kerta ihmetyttää, mikä ihmeen vatipää niitä on oikein ollut runoilemassa.
Espoosta pois päästäkseen täytyy myös matkustaa bussilla. Rakentakaa siis länsimetro, ja tehkää se välittömästi! Älkääkä antako metroasemille nimiksi mitään mikä päättyy sanoihin -mies tai -solmu.
---------
Tänään soi tämänhetkisen kaikkeuden paras biisi, Musen Starlight. Koska se on sitä.
Espoossa on kuitenkin joitakin miinuspuolia. Espoo poikkeaa siinä kaikista muista elämäni paikoista, että se sijaitsee kaukana ja sinne on mentävä kävelemisen sijaan bussilla. Bussit, toisin kuin omat jalat, kulkevat aikataulujen mukaan. Aikataulut on rakennettu ikävästi niin, että joka kerta tulee kiire. Espooseen päästäkseen täytyy siis aina ensin juosta Freda päästä päähän oma pää kolmantena jalkana, törmäillä Kampissa kiirehtivien kansalaisten kiusaksi kulkuväylille asettuneisiin este- ja hidastemummoihin, heittäytyä puuskuttaen bussin penkille, pelätä koko matka heittäytyneensä aivan väärään lähiöön matkalla olevaan aivan väärään bussiin ja päätyä lopulta Espooseen hikisenä ja vähemmän viehkeänä. Toistaiseksi kiltit espoolaisinsinöörit ovat tosin ottaneet vastaan myös hikiset ja viehkeysasteeltaan alentuneet tornikamarievakot, mutta mistä sitä koskaan tietää koska niiden kärsivällisyys loppuu. Oma kärsivällisyys on koetuksella lähinnä siksi, että espoolaisten tapa nimetä bussipysäkkejään muun muassa termeillä "Sähkömies" ja "sen-ja-sen solmu" on niin typerä että joka kerta ihmetyttää, mikä ihmeen vatipää niitä on oikein ollut runoilemassa.
Espoosta pois päästäkseen täytyy myös matkustaa bussilla. Rakentakaa siis länsimetro, ja tehkää se välittömästi! Älkääkä antako metroasemille nimiksi mitään mikä päättyy sanoihin -mies tai -solmu.
---------
Tänään soi tämänhetkisen kaikkeuden paras biisi, Musen Starlight. Koska se on sitä.
2 Comments:
Vetoomuksesi on kuultu: Espoon kaupunginhallitus päätti esittää kaupunginvaltuustolle ehdotuksen metron valitsemisesta.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135221280582
Hurraa, raideliikenne.
Lisäksi kaupunginhallitus on päättänyt salaisessa lisäpöytäkirjassaan tarjota helsinkiläisevakoille vastedes rajattomasti kuumaa vettä.
Hurraa, hiilivoima.
Espoon kaupunginhallituksen pään käänsi epäilemättä helsinkiläisevakon tunnepitoinen blogitilitys.
Hyvä että joku käänsi. Jokohan se metro ensi viikolla toimisi?
Kuumaa vettä käytämme jatkossakin maltillisesti, jotteivät vihertävät espoolaisinsinöörit ahdistu eikä ilmasto lämpene liikaa.
Lähetä kommentti
<< Home